czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Reklama

Najnowsze

  • 16 września 2021
  • wyświetleń: 472

Na czym polega zmiana nazwy firmy i kiedy się na nią zdecydować?

Materiał partnera:

Podjęcie decyzji o zmianie nazwy firmy powinno być poprzedzone odpowiednim namysłem. Choć wymaga to pewnego wysiłku (należy odwiedzić urząd gminy lub miasta bądź przesłać wniosek online lub pocztą), w pewnych sytuacjach warto się na to zdecydować.

Whitpress


Zmiana nazwy firmy - kiedy się na nią zdecydować?



Przedsiębiorcy z różnych powodów decydują się na zmianę nazwy firmy. W wielu przypadkach zdarza się, że zaczynając swoją działalność, przedsiębiorca spontanicznie wymyśla dla niej nazwę. Później może okazać się, że firma o takiej nazwie już istnieje. Zdarza się także, że budzi ona w odbiorach negatywne spojrzenia lub jest dla nich mało atrakcyjna, co przedkłada się na niskie i niezadowalające wyniki sprzedaży. Jak widać, wymyślenie odpowiedniej nazwy wcale nie jest takie proste, czasem zadanie to można nawet zlecić specjalnej agencji namiotowej. Wielu przedsiębiorców dopiero jednak po czasie zaczyna rozumieć swój błąd. Zmiana nazwy firmy wynika czasem z procesów jej zmiany lub transformacji. Przedsiębiorcy mogą poszerzać zakres swoich towarów i usług. Bywa, że w odpowiedzi na potrzeby rynku, modyfikują oni swoją ofertę. Zdarzają się przypadki, że nazwa firmy przestaje być adekwatna bądź przedsiębiorca chce na nowo zbudować swoją markę. Decyzja o zmianie firmy jest więc w tego typu sytuacjach jak najbardziej na miejscu.

Zmiana nazwy firmy - jak jej dokonać?



Spółka cywilna oraz jednoosobowa działalność gospodarcza to podmioty, które w przypadku zmiany swojej nazwy, powinny zadbać o wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Spółka cywilna zobowiązane są do złożenia wniosku o zmianę firmy, jak i wniosku o wpis. Zmiana nazwy firmy możliwa jest przez osobistą wizytę w urzędzie gminy lub miasta. Można także złożyć wniosek online, który wymaga podpisu elektronicznego. Niektórzy decydują się na przesłanie wniosku tradycyjną drogą, czyli pocztą. W takim przypadku podpis na dokumencie musi zostać poświadczona przez notariusza. Spółka cywilna, która dokonała również wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej może liczyć na to, że podmiot prześle wszelkie niezbędne dane urzędu skarbowego, Urzędu Statystycznego, ZUS-u oraz KRUS-u. Jak widać, zmiana nazwy firmy wcale nie jest aż tak skomplikowana, jakby to mogło się na początku wydawać. Trzeba jednak mieć na uwadze także inne, bardziej techniczne kwestie, jak zmiana nazwy na wzorze faktury czy wizytówkach - dodaje Maciej Woźniak z portalu https://magazynprzedsiebiorcy.pl

Nowa nazwa firmy - zmiana na lepsze?



Choć zmiana nazwy firmy formalnie nie jest aż tak skomplikowana, trzeba mieć świadomość, że pociąga ona za sobą inne zmiany. Nowa nazwa powinna znaleźć się na drzwiach biura, wizytówkach, ulotkach, stronach internetowych czy fakturach i dokumentach. O zmianie nazwy powinni zostać także poinformowani stali klienci czy partnerzy biznesowi. Decydując się na zmianę nazwy, warto dokładnie się zastanowić, jak powinna ona brzmieć. Dobrze, aby była krótka i łatwa do zapamiętania. Każdy przedsiębiorca powinien się zastanowić, na czym mu zależy i jaką funkcję nazwa powinna pełnić. Czy chodzi o to, aby budziła pozytywne skojarzenia? A może powinna intrygować? Jest także opcja, aby od razu wyzwalała ona w odbiorcy myśli związane z daną branżą. Pomysł na nową nazwę najlepiej jest przedyskutować ze współpracownikami. Można także poprosić o pomoc profesjonalną agencję namingową. Warto mieć na uwadze, że nazwa to coś, wokół czego buduje się cały marketing. Dobrze więc myśleć przyszłościowo. Czy nazwa będzie widoczna na odzieży roboczej? Czy będzie projektowane do niej logo? Czy faktycznie nazwa ta jest potencjałem, który warto wykorzystać do budowy swojej marki? Pytań pojawia się jeszcze więcej. Należy na każde z nich sobie odpowiedzieć.

W życiu, a także w biznesie, przychodzi czasem czas na zmiany. Nie trzeba się ich bać. Inna sprawa, że takie decyzje, jak zmiana nazwy firmy, nie powinny być podejmowane pochopnie. Pośpiech nie jest w tym przypadku dobrym doradcą.