REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 1 grudnia 2020
  • wyświetleń: 3781

Zakończył się remont linii kolejowej na odcinku od Bronowa do Skoczowa

W grudniu możliwe będą podróże koleją do Wisły. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Chybie - Skoczów, dostęp do pociągów zwiększy nowy przystanek Skoczów Bajerki i przebudowane perony na pozostałych przystankach. Kontynuowane będą prace od Goleszowa do Cieszyna. Inwestycja za 460 mln zł jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach RPO województwa śląskiego.

Zakończył się remont linii kolejowej na odcinku do Bronowa do Skoczowa
Zakończył się remont linii kolejowej na odcinku do Bronowa do Skoczowa · fot. PKP PLK


Od 13 grudnia skróci się czas dojazdu z Katowic do Wisły Głębce o ok. 10 min. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei. Nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają już na przyjęcie podróżnych. Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach. Kończą się odbiory techniczne na szlaku Pierściec - Skoczów i w stacji Skoczów oraz przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Pierściec - Skoczów.

Pociągi będą kursowały do Wisły Głębce do marca 2021 roku. W kolejnym etapie będą kontynuowane prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce. Od Goleszowa do Cieszyna i w stacji Cieszyn prace cały czas będą kontynuowane.

Wykonawca przebudował obiekty na odcinku Bronów - Skoczów. Zakres robót objął m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Między Bronowem a Skoczowem położono 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu oraz na stacjach Pierściec i Skoczów. Prace postępują na linii Goleszów - Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Usunięto już stare tory i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowywane są przystanki i obiekty inżynieryjne. W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu na stacji Cieszyn.

Budowane jest lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków.

Efektem inwestycji będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Po zakończeniu wszystkich prac - z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w ok. 1h 40 min, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Składy pasażerskie przyspieszą, będzie mogło kursować więcej pociągów. Relacje pasażerskie będą między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi. Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów oraz sieć trakcyjna. Nowe rozjazdy oraz urządzenia zwiększą przepustowość linii. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 80 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 roku. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z RPO województwa śląskiego. Przebudowa sieci trakcyjnej na szlakach pomiędzy stacjami na odcinku Bronów - Wisła Głębce zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.

mp / czecho.pl

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.