REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 17 maja 2021
  • wyświetleń: 6002

Koleje Śląskie chcą wprowadzić piętrowe pociągi na linii S5

Prezes Kolei Śląskich zapowiedział zakup piętrowych pociągów, które według planów śląskiego przewoźnika miałyby jeździć m.in. na linii S5 Katowice - Zwardoń przez Tychy, Pszczynę, Czechowice-Dziedzice, Bielsko-Białą i Żywiec. Linia S5 to druga najpopularniejsza pod względem liczby przewożonych pasażerów linia KŚ.

Piętrowy pociąg Pesa SunDeck jeżdżący w Kolejach Mazowieckich
Piętrowy pociąg Pesa SunDeck jeżdżący w Kolejach Mazowieckich · fot. Koleje Mazowieckie


Zakup 30 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - 20 jednopokładowych i 10 dwupokładowych - zapowiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich, w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym". - W najbliższych latach chcielibyśmy mocno inwestować w tabor. Spółka jest w takiej kondycji finansowej, że w końcu może starać się o pieniądze z zewnątrz. Zależy nam na wzmocnieniu potencjału przewozowego na istniejących liniach, chcemy być też przygotowani do obsługi nowych - zapowiedział prezes śląskiego przewoźnika.

- Chcemy zrealizować jedno duże zamówienie po to, by ograniczyć typ taboru, który w KŚ eksploatujemy. Nowe pojazdy zastąpiłyby 14 EN57 AKŚ, które wkrótce powinny przejść P5. Jeśli pojawią się nowe pociągi, zrezygnujemy z napraw P5 i wystawimy je na sprzedaż - dodał prezes KŚ. Szacowany koszt zamówienia to miliard złotych.

Piętrowy pociąg Pesa SunDeck jeżdżący w Kolejach Mazowieckich
Piętrowy pociąg Pesa SunDeck jeżdżący w Kolejach Mazowieckich · fot. Koleje Mazowieckie


Według informacji podanych przez Rynek Kolejowy piętrowe pojazdy pojawiłyby się prawdopodobnie na linii S1 z Częstochowy przez Katowice do Gliwic i na linii S5 z Katowic do Bielska-Białej i Zwardonia - są to szlaki kolejowe, gdzie występuje problem z przepustowością bądź szacuje się, że będzie występował wkrótce. Drzewiecki chciałby ponadto, by nowy, bardziej pojemny tabor, przyczynił się do wzrostu ruchu turystycznego.

Skąd Koleje Śląskie wezmą pieniądze na nowy tabor? Jak informuje Rynek Kolejowy, taki zakup miałby się odbyć dzięki montażowi finansowemu własnych pieniędzy spółki i pieniędzy wojewódzkich, a także ze środków z Krajowego Programu Odbudowy. Przewoźnik przedstawił już ministerstwu infrastruktury własne potrzeby i złożył fiszki na taki tabor.

mp / czecho.pl

źródło: Rynek Kolejowy

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.